Hvordan gi gode, konkrete og relevante tilbakemeldinger til hverandre? Mark Twain.
Positiv tilbakemelding øker motivasjonen til kollegaer, demper negativt stress og beskytter oss mot helseproblemer.
Omtrent 50 % rapporterer at de får nok tilbakemelding på jobben.
Mange ansatte lengter etter mer tilbakemelding. Mange ansatte savner å få tilbakemeldinger og kan si at de heller vil ha negative tilbakemeldinger enn ingen.
Konstruktiv tilbakemelding er:
FERSK: Det betyr at den er oppdatert
KONKRET OG SPESIFIKK: Koblet til delt erfaring og ikke Generelt (jeg er så glad for å ha deg henne)
Ekte og AUTENTISK
Challenge
Fang en kollega som gjør noe bra denne neste uken, og sørg for å fortelle ham det på en ekte, konkret og spesifikk måte!
Lykke til!
Ønsker du Vitaminfilmer til din virksomhet? Ta kontakt: kontakt@psykologberge.no
